środa, 1 października 2014

Wczorajsze przedpołudnie upłynęło pod znakiem dżemu z dyni..


Sąsiadka razem z dynią i jabłkami dostarczyła mi przepis, który zmodyfikowała, nie dodając zagęstnika do konfitur oraz skórki z pomarańczy, dodałam natomiast sok z cytryny.

DŻEM DYNIOWY Z JABŁKIEM I POMARAŃCZĄ

SKŁADNIKI:
- 1,5 kg oczyszczonego miąższu dyni
- 75 dag kwaśnych jabłek
- sok z pomarańczy
- sok z 1/2 cytryny
-  60 dag cukru
- 1/2 łyżeczki imbiru
- łyżeczka cynamonu

Dynie zetrzeć na tarce (grube oczka), następnie dusić pod przykryciem 10 minut w szerokim rondlu z niewielką ilością wody. Jabłka obrać i pokroić na małe kawałeczki, dodać do rondla z dynią, dusić razem aż jabłka zaczną się rozpadać. Następnie dodać cukier i dusić około 40 minut bez przykrycia, aż odparuje większość soku i uzyskamy konsystencję dżemu. Wsypujemy przyprawy i wlewamy soki, mieszamy i gotujemy kolejne 5 minut. Gorącym dżemem napełniamy wyparzone słoiki, szczelnie zakręcamy i gotujemy około 15 minut w garnku, napełnionym wodą do 1/3 wysokości słoików.

Aha, ja biorąc pod uwagę mojego młodszego synka, potraktowałam powstałą masę blenderem. W tej chwili je już "słoiczkowe" dania typu dynia i ziemniaczki, za jakiś czas będzie mógł zjeść dżem mamusi. Smacznego!!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz